Stránky

pondělí 5. ledna 2015

Začínám běhat

Ahoj všichni! :)
Už hrozně dlouho jsem nenapsala na blog nějaký článek, ale měla jsem k tomu hned několik důvodů. Nevěděla jsem, jakým směrech by se měl můj blog ubírat a hlavně jsem neměla moc nápadů, o čem vůbec psát. S příchodem Nového roku se ve mě něco zlomilo a já mám opravdu velkou chuť přispívat na blog pravidelně a také mám už i několik nápadů, jak o čem můj blog bude.
To bylo něco málo na úvod a já se nyní vrhnu na článek.

Nedávno jsme slavili příchod Nového roku a s ním jsou spojeny novoroční předsevzetí. Já osobně si myslím, že je lepší, když si člověk dává různá předsevzetí pořád (nejen na Nový rok), ale i tak jsem si i já dala spoustu novoročních předsevzetí, protože teď jsem nabitá obrovskou motivací. Chci zvládnout spoustu věcí a hlavně chci změnit sama sebe, proto doufám, že letošní rok bude lepší než ten loňský.

Letos je mým hlavním předsevzetím... No, hádejte co? Chci zhubnout. Klasika (moje každoroční předsevzetí). Zatím jsem ho nikdy nedodržela, ale letos cítím, že to chci víc, než kdykoliv jindy. Taky jsem si pro jistotu dala jen tohle předsevzetí, protože je ho vážně strašně moc těžký splnit. Hlavně pro mě je to snad jedna z nejtěžších věcí v životě a hned vám řeknu proč... 
1. Naprosto miluju čokoládu, sladkosti, různý dezetíky, buchtičky apod. 
2. Chtěla bych zhubnout hned, jenže jak vidím, že to nejde hned, tak jsem pak frustrovaná a nic se mi nechce dělat a hrozně rychle se vzdám...
3. Moje motivace prostě ne a ne vydržet.. 
4. Občas jsem děsně lenošná a fakt mě hrozně moc baví ležet v posteli s noťasem, koukat na film nebo projíždět oblíbený blogy...
5. S některé druhy cvičení mě začnou rychle nudit a nebo jsem z nich tak totálně vyčerpaná, že to třeba i hned na začátku vzdám...

Možná bych vymyslela ještě spoustu dalších důvodů. Toto jsou však ty nejhlavnější, proč se mi nedaří dodržet moje každoroční novoroční předsevzetí, že zhubnu.

Jenže, jak to udělat, abych své předsevzetí dodržela? Tato otázka mi vrtala hlavou velice dlouho. Před Vánoci objevila kouzlo posilovny. Kamarádka mě přemluvila, ať jdu s ní. Mě se nejdříve nechtělo. Hrozně se stydím a bála jsem si, že tam budou všichni hrozně moc namakaní a hubení. Vybrali jsme si posilovnu v Brně, kde nabízí posilovnu jen pro ženy a když jsem tam přišla poprvé, byla jsem nadšená (možná někdy napíšu o této posilovně něco víc). Ženy, které tam cvičily, nebyly jen vysportovaný atletky. Kupodivu jsem se tam cítila velmi dobře a zjistila jsem, že když vidím ostatní, jak dřou, tak mě to hodně motivuje a snažím se taky na sobě dřít. Rozhodla jsem se tedy, že si, co nejdříve pořídím permanentku.
Další nápad, jak si udržet motivaci a jak nepolevit, přišel díky mému příteli. Řekl mi, že by chtěl taky zhubnout. Domluvili jsme se, že se budeme navzájem podporovat a pak mě napadlo, proč by jsme se tedy společně nezkusili účastnit nějakého běžeckého závodu? To nás donutí aspoň trénovat, makat na sobě a hlavně to hubnutí jen tak nevzdat. Společně jsme se přihlásili na Běh Lužánkami, který se uskuteční v Brně 21. března. Ženský závod je dlouhý 6,4 km a mužský 8 km. Mě nikdy běhání moc nebavilo, ale ráda bych překonala sama sebe, Jsem totální začátečník v běhu (přítel je fotbalista, takže má dobrou fyzičku), nesportuji moc pravidelně a nedělala jsem nikdy žádné náročné sporty , proto teď poslední dobou hodně pochybuji, zda to bylo dobré rozhodnutí, že jsme se do závodu přihlásili. Pokusím se natrénovat, co nejvíce to půjde a snad to zvládnu oběhnout...
zdroj fotek: www.pinterest.com


Jsem si jistá, že kdybych se nepřihlásila na ten závod, tak bych se nikdy nedonutila jít běhat v zimě. Od Nového roku jsem byla běhat už dvakrát. Jelikož jsem začátečník, snažila jsem se běžet v pomalém tempu (četla jsem, že nejlepší je takové tempo, aby člověk byl při běhu schopen mluvit), soustředila jsem se na držení těla a také na to, abych našlapovala spíše na přední část chodidel (četla jsem na internetu, že toto je velmi důležité). Jelikož je u nás většinou sníh rychle roztaje a pak je všude mokro, běhám raději po silnici, abych nebyla celá od bláta.
Můj první běh: 3,37 km     34:59 min.     
Druhý běh:       3,58 km     33:20 min.  
Dozvěděla jsem se, že pokud jste běžci začátečníci, tak je důležité vydržet alespoň 30 min. Můžete běžet pomale, nebo můžete zkusit jen rychlou chůzi nebo střídat tyto dvě věci, ale hlavně vydržet těch 30 min.! Já osobně jsem vydržela běžet pomaličku celou dobu a kupodivu jsem necítila ,, mrtvá ´´. Fakt jsem zatím na sebe hodně pyšná. Vím, že to nejsou super výkony, ale někde se začít musí. Jako běžec začátečník musíte zezačátku pomale, protože když se budete snažit běžet, co nejrychleji, dojdou vám brzy síly a brzy vás pak přejde chuť i na běhání. Znám to z vlastní zkušenosti. Nutností jsou také pohodlné běžecké boty. Loni jsem si koupila běžecké Nike a letos jsem si udělala radost novými botkami od značky Adidas. Já osobně jsem si vždycky kupovala Nike, ale letos jsem měla chuť na změnu a hlavně jsem hledala boty, které se mi budou hodit k mému novému sportovnímu oblečení. Zatím jsem Adidasky nezkoušela na běhání do terénu, zkoušela jsem je jen doma a byla jsem velice překvapená, jak neuvěřitelně jsou ty boty lehké oproti mým předchozím.
Na obrázcích si můžete prohlédnout moje nové botky. :)


A na závěr moje fotka před běháním :D Venku je fakt zima, takže čapka, šátek a termoprádlo je nutností.

Na svém blogu se s vámi budu postupně dělit o své běžecké ,, úspěchy ´´ a budu moc ráda, když mi budete psát nějaké typy na cvičení nebo rady ohledně běhání  i ohledně hubnutí. Jsem začátečník, proto budu ráda ze všechny rady a doufám, že se vám takovéto články budou líbit. 

Žádné komentáře:

Okomentovat