Stránky

středa 8. ledna 2014

Terapie láskou

Přes vánoční svátky jsem měla možnost si konečně a po dlouhé době, přečíst něco jiného než povinnou četbu k maturitě. Přečetla jsem si knížku Terapie láskou. Viděla jsem film a od něj jsem očekávala opravdu hodně, ale nakonec jsem byla trošku zklamaná, protože se mi moc nelíbil herecký výkon Jennifer Lawrencové. Postavu Tifanny jsem si prostě představovala jinak. Ovšem Bradley Cooper zvládl hlavní roli Pata skvěle, ale i přesto jsem si film, který měl 8 nominací na Oskara, tak nepředstavovala. 


Z toho důvodu jsem se rozhodla, že si přečtu knihu, abych věděla, v čem se film liší a napsat vám tady takovou menší recenzi na tuto knížku. Hodně se mi líbila zápletka a Patovo velké odhodlání se natolik změnit, aby se jeho láska Nikki (exmanželka) vrátila k němu zpátky a měli spolu opět šťastné manželství. Velmi jsem obdivovala, jak na sobě Pat zapracoval po fyzické stránce. Celá kniha byla plná Patova cvičení, posilování, běhání a hlavně jeho velkého přání, aby se k němu Nikki vrátila. Kniha se mi v některých pasážích zdála trošku nudná, ale ostatní pasáže byly zajímavé a dobře se mi četly. Nebyla nouze u spoustu zápletek. V tom se kniha hodně lišila od filmu. Cíl filmu byl podle mě to, jak se Pat s Tiffany snažili nacvičit taneční představení. Ovšem v knize se o tom píšu někde u půlky a není to ani zdaleka to nejzajímavější. V knize totiž Tiffany za odměnu Patovi slíbí, že přes ní může komunikovat s Nikki. Jenže nakonec se Tiffany přizná, že se za Nikki vydávala, aby Pat konečně pochopil, že už ho Nikki nemiluje a že už s ním nechce mít nic společného. Tiffany se navíc přiznala k tomu, že ho miluje. Pro Pata, který je psychicky labilní jedinec, tak je to opravdu velký šok a s Tiffany se přestane stýkat. Chvíli potom je Pat napaden a útočníci mu zlomí nohu. Nakonec vše dobře dopadne, Pat se začne smiřovat se skutečností a také se usmíří s Tiffany. Kniha končí tím, že se společně domluví, že budou přátelé. V knize byl hodně vyzdvižen špatný vztah Pata s jeho otce a také důležité bylo obnovení vztahu s bratrem. 

Kniha je světovým bestsellerem. Nejsem si úplně jistá, jestli si to zaslouží, ale koneckonců se mi četla poměrně dobře a měla zajímavou tématiku. 

Žádné komentáře:

Okomentovat